vinjett

Midsommarfirande 2023

Försommarens torka hade satt sin spår på gräset, men festhumöret var det inga fel på. Folk kom som vanligt i stora skaror.

Midsommarfirande 2022

I år kunde vi åter fira midsommar utan restriktioner. Och värmen kände heller inga gränser medan folk dansade och firade i solgasset.

Midsommarfirande 2019

Skönt sommarväder, massor av publik, lekar, allsång och uppträdande av Ovansjö Folkdanslag - ja, vad mer kan man önska sig av en midsommarafton på Hembygdsgården.

Nationaldagen 2023

Nationaldagen firades som vanligt på hembygdsgården med sång av kören Juvlerna och i år tal av Harriet Gunnarsson. Och sedvanliga nationaldagsbakelser!

Nationaldagen 2022

I år har traditionerna kunnat återupptas efter restriktioner under pandemin. Det kunde ske i strålande solsken, med nationaldagsbakelser och folkdräkter.

Kulturspaning 2021

Det här året har föreningen bara kunnat genomföra ett program som kallades "Kulturspaning, lördag 4 september. Det var som en "tipspromenad".

Länk till sidan

Julmarknad 2010-2015, 2023

Julmarknaden vid första advent har länge varit en tradition för hela Järbo. Vid hembygdsgården och Folkets Hus har folk samlats kring marknadsstånd och tomtar.

Hembygdsdag

Hembygdsdagen i augusti är tyvärr en av de evenemang som blivit allt svårare att hålla liv i av olika skäl. Här är bilder från 2010 som var det senaste tillfället.

Hembygdsdagen 2010

Arkiv

Här har vi samlat bilder från olika evenemang längre tillbaka liksom annat material om händelser i Järbo. Vidare har Yttebyns Bygdeforskares sidor lagts in.

Arkivsidor

Sidan uppdaterad 2023-12-11